Publié le 06-03-2018

اعتزال راقصة شهيرة بعد مقتل الفنانة المصرية وهذا طلبها الوحيد


أعلنت راقصة مصرية اعتزالها الرقص الشرقي بلا رجعة بعد صدمتها في وفاة الفنانة غزل التي رحلت فجأة في الأسبوع الماضي على إثر جرعة زائدة من المخدر.



اعتزال راقصة شهيرة بعد مقتل الفنانة المصرية وهذا طلبها الوحيد

وأعلنت الراقصة برديس خبر اعتزالها لكل أصدقائها ومتابعيها على صفحتها الشخصية على الفيس بوك لتقول: " لكل حبايبى وإخواتى وأصحابى اللى بيحبولى الخير أحب اقولكم أنا اعتزلت الرقص الشرقي تماما وقرار لا رجعة".

وتابعت برديس قائلة: "بجد أد إيه الإنسان لسان في ثانيه عند ربنا وأنا كنت على علم بكده بس بجد الواحد كان في غفلة قسما بالله إن أول مره أفقد حد كنت بشوفه قدام عيني من نفس المجال والله العظيم من يوم سماعي الخبر وأنا مدمره وعدم حضوري الجنازة والله العظيم كنت خارج مصر بس الله يرحمها وقطع لسان أي حد يجيب سيرتها".

وأضافت برديس:"محدش عالم بظروف حد إلا ربنا فالحمد لله ده قراري بجد وعلى فكره أنا مش لبسه الحجاب أنا عايشه حياتي بالتزام وعايشه سني اللى بيضيع منى في مجال كله ياله نفسي وربنا يديني الخير ويديني الذرية الصالحة وأنا مش مسؤولة عن أي صفحه تنزل صور ببدل أو أي فيديوهات أو أي كليب نزل او هينزل دي حاجات قديمة انا صفحتي دي الشخصية، وأنتو كلكو أصحابى وبحبكم. ربنا يحسّن خاتمتنا وموت الغفلة ويهدينا جميعا".

وفي منشور آخر، طلبت برديس من أصدقائها أن يبلغوا عن أي صفحة على الفيس بوك، تقوم بنشر صور لها بملابس الرقص قائلة: " ياريت كل أصحابي يقفلوا اي صفحه من الصفحات الي عليها صور الشغل ويعملو شير لأصحابهم دي مساعده منكو ليا ريبورت لأي صفحه ناس عاملها ليا الله يجزيكم خير انشاء الله".

وكانت غزل رحلت عن عالمنا الخميس الماضي على إثر جرعة "بنج" زائدة، تم حقنها بها أثناء إجرائها عملية "كحت رحم" بعد وفاة جنينها، ليتم حبس طبيبة التخدير التي تسببت في وفاتها.

وكانت الأخبار الأولى قد أشارت إلى موت غزل على إثر عملية تصغير ثدي، إلا أن زوجها والفنان سعد الصغير نفيا الأمر تماماً، ليكشفا أن وفاة كانت عند إجرائها عملية لتنظيف الرحم من بقايا جنينها المتوفي.



Dans la même catégorie